Dersin Adı | Araştırma ve Yönetim Stüdyosu I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MCSR 301 | Güz | 2 | 6 | 5 | 12 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencilere seminer çalışmalarını hazırlamak ve sunmak için gerekli olan metodolojik yöntemlerin kullanımını öğretmektir. Bu ders aynı zamanda öğrencilerin, seminer tartışmalarına bilimsel verilerle desteklenmiş argümanlarıyla katılmasını sağlamayı hedefler. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bir seminer çalışması için araştırma konusunun seçilmesi, etkili bir literatür taramasının yapılması, giriş, gelişme ve sonuç bölümünün yazılması, alıntılama tekniklerinin kullanılması, akademik etik ve dürüstlük kurallarına uygun bibliyografyanın hazırlanması gibi metodolojik yöntemlerin lisans öğrencilerine tanıtılması bu dersin içeriğini oluşturur. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin genel tanıtımı, yapısı, gereklilikleri ve değerlendirme sistemi anlatılacaktır. | |
2 | Birinci tema üzerine tartışma I (Modernite) | |
3 | Birinci tema üzerine tartışma II (Modernite) | |
4 | Sunumlar | |
5 | İkinci tema üzerine tartışma I Milliyetçilik | |
6 | İkinci tema üzerine tartışma II Milliyetçilik | |
7 | Sunumlar | |
8 | Üçüncü tema üzerine tartışma I Globalleşme | |
9 | Üçüncü tema üzerine tartışma II Globalleşme | |
10 | Konuk konuşmacı | |
11 | Sunumlar | |
12 | Dördüncü tema üzerine tartışma I Toplumsal Cinsiyet | |
13 | Dördüncü tema üzerine tartışma II Toplumsal Cinsiyet | |
14 | Konuk konuşmacı | |
15 | Sunumlar | |
16 | Dersin özeti |
Ders Kitabı | Dersin ayrıntılı kaynakçası dağıtılacaktır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 30 |
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 50 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 11 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 6 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 10 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 10 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 280 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | X | ||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | X | ||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | X | ||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | X | ||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | X | ||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | X | ||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | X | ||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest